Bez prowadzenia działań marketingowych trudno jest utrzymać się na rynku bez względu na branżę, w której się działa. Akcje takie jak programy lojalnościowe przywiązują klientów do danej marki i ułatwiają jej zachowanie płynności finansowej. Dodatkowo świetnie sprawdzają się w połączeniu z krótkoterminowymi akcjami, które przyciągają kupujących jedynie na kilka dni lub tygodni. Które firmy mogą zdecydować się na prowadzenie działań lojalnościowych wobec swoich klientów?
Program lojalnościowy a branża
Wdrożenie programów lojalnościowych jest możliwe praktycznie w każdej branży. Mogą z nich korzystać małe sklepy i duże sieci handlowe, a także różne przedsiębiorstwa usługowe. Program sprawdza się w turystyce, hotelarstwie, restauracjach, kinach i salach zabaw dla dzieci, a także w sklepach odzieżowych, sportowych, drogeriach i dyskontach. Dołączenie do programu lojalnościowego jest darmowe i dobrowolne w każdej branży. Klienci mogą z niego korzystać na własne życzenie, a marki nie mogą wymagać od nich uczestnictwa w akcji.
Program lojalnościowy organizowany we współpracy z i360 jest dostosowywany do indywidualnych potrzeb danej marki. Nagrody, zasady uczestnictwa i pozostałe zasady programu dopasowuje się do oczekiwań grupy docelowej i charakteru działalności danej firmy. Dzięki temu program lojalnościowy jest interesujący dla konsumentów, którzy chcą skorzystać z oferty np. branży turystycznej. Dostosowanie zasad programu do rodzaju działalności sprawia, że liczba uczestników akcji wzrasta i utrzymuje się na wysokim poziomie.
Które firmy mogą korzystać z programów lojalnościowych?
Co ważne, w przypadku programów lojalnościowych nie ma większych ograniczeń w ich wdrażaniu. Przedsiębiorstwa handlowe i usługowe mogą je wdrażać już na początku swojej działalności. Nie wymaga się od nich posiadania określonych zysków lub odpowiedniej liczby klientów. Program lojalnościowy ma na celu ich zdobycie i ustabilizowanie dochodów firmy, dlatego przed jego wdrożeniem nie trzeba spełniać warunków związanych z tą kwestią.
Program lojalnościowy może przygotować zarówno mała kilkuosobowa firma, jak i przedsiębiorstwo, które zatrudnia kilkaset osób i prowadzi wiele oddziałów. Charakter programu jest dostosowany do wielkości przedsiębiorstwa lub sieci handlowej i liczby jego klientów. Dzięki temu uczestnicy programu uzyskują takie korzyści, jakich oczekują, a koszty wdrożenia programu lojalnościowego są dostosowane do możliwości finansowych firmy. Program można również modyfikować z czasem, by lepiej odpowiadał na oczekiwania klientów rozwijającego się przedsiębiorstwa.